متقی- و-معاون-وزارت-خارجه-قطر-گفتگو-کردند 

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، در  دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه ا.ا گفته است که این کشور در ولایت قندهار، مرکز صحی ۴۰۰ بستر ایجاد می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ معاون وزارت امور خارجه قطر در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه کشور، شرایط امارت اسلامی برای اشتراک در نشست سوم دوحه را به‌جا خواند و گفت، همه به این باور اند که این نشست بدون حضور امارت اسلامی نتیجه نخواهد داشت.
معاون وزارت امور خارجه قطر در این دیدار برای همکاری‌های لازم میان دو کشور در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، صحت، پروژه‌های زیربنایی و سکتور بانکی تعهد کرد.
به گفته محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، کشور قطر قصد دارد برای ارائه خدمات صحی یک شفاخانه ۴۰۰ بستر مجهز در ولایت کندهار بسازد.
در همین‌حال مولوی امیرخان متقی موقف امارت اسلامی را در مورد موضوعات نشست سوم دوحه توضیح داد و از موارد بحث این نشست در پیوند به تغییرات اقلیمی، سکتور خصوصی و مواد مخدر ابراز رضایت کرد.
معاون وزارت امور خارجه قطر از مولوی امیرخان متقی برای سفر به کشورش نیز دعوت کرد.
این درحالی است که معاون وزارت خارجه قطر در دیدار با معاون سیاسی ریاست‌الوزرا ا.ا خواستار حضور نماینده ا.ا در سومین نشست دوحه شد.
محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، معاون وزیر امور خارجه قطر در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرا گفته است که قطر به این باور است که هر نشستی در مورد افغانستان بدون حضور امارت اسلامی بی‌نتیجه است.
وی تصریح کرد که اشتراک امارت اسلامی در نشست آینده سازمان ملل که در قطر برگزار می‌شود تأثیرگذار عنوان کرد.
در همین‌حال، عبدالکبیر گفت، این‌که سازمان ملل در قطر نشستی در مورد افغانستان برگزار می‌کند نشان می‌دهد که قطر و سازمان ملل، افغانستان را فراموش نکرده‌اند و افغانستان برای آن‌ها ارزش دارد.
معاون سیاسی رییس‌الوزرا افزود، اگر شرایط امارت اسلامی برآورده شود در نشست آینده دوحه اشتراک خواهد کرد.
وی تاکید کرد، سازمان ملل نظریات و خواست‌های امارت اسلامی را بپذیرد و امید که نشست آینده دوحه به فرصت تعامل میان امارت اسلامی و جهان مبدل شود.

متقی  و معاون وزارت خارجه قطر گفتگو کردند 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد